חשיפה דרמטית: ראש 'המוסד' הטורקי הודח לדרישת ישראל

פאר מתאר כיצד נסע ראש המוסד בזמנו מאיר דגן לפגישה עם מקבילו הטורקי, וחזר עם דו"ח ארוך וקשה שחיבר שנחתם במילים: "עם מינויו של איש זה - תם שיתוף הפעולה הביטחוני הישראלי עם טורקיה"
ישראל פריי No Comments on חשיפה דרמטית: ראש 'המוסד' הטורקי הודח לדרישת ישראל

רבות דובר בשבוע האחרון אודות נחיצות ההסכם, כשמצד אחד נמצאו המצדדים בהידוק הברית האזורית עם המעצמה של ארדואן, ומאידך, לא מעט קולות ביקרו את הוויתורים של ישראל ואת ההשפלה של תשלום כספי הפיצויים לאנשי המשט • אלא שלפחות על פי העיתונאי הצבאי של 'המודיע' א. פאר, מאחורי ההסכם עומד עוד הישג דרמטי של ישראל

פאר מתאר כיצד נסע ראש המוסד בזמנו מאיר דגן לפגישה עם מקבילו הטורקי, וחזר עם דו"ח ארוך וקשה שחיבר שנחתם במילים: "עם מינויו של איש זה - תם שיתוף הפעולה הביטחוני הישראלי עם טורקיה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסכם הפיוס שחתמה ישראל עם טורקיה, הביא לסיומה של מערכת יחסים עכורה שהחלה במשט המרמרה, והגיעה לשיאה בהחזרת השגרירים ובניתוק הקשרים הדיפלומטיים.

רבות דובר בשבוע האחרון אודות נחיצות ההסכם, כשמצד אחד נמצאו המצדדים בהידוק הברית האזורית עם המעצמה של ארדואן, ומאידך, לא מעט קולות ביקרו את הוויתורים של ישראל ואת ההשפלה של תשלום כספי הפיצויים לאנשי המשט.

אלא שלפחות על פי העיתונאי הצבאי של 'המודיע' א. פאר, מאחורי ההסכם עומד עוד הישג דרמטי של ישראל, שמשום-מה לא סוקר ולא דווח אודותיו מאומה בכל הררי המלל שנשפכו בסוגיה.

לפי פאר בטורו השבועי ב'המודיע', ישראל התנתה את הסכם הפיוס בפיטוריו של ראש שירותי הביון הטורקיים – המקבילה של 'המוסד' הישראלי, ורק לאחר שקיבלה את מבוקשה והאיש פוטר, ההסכם יצא לדרך.

לדברי פאר, החלק הנסתר בהסכם התרכז – בין היתר – באיש העונה לשם הקאן פידאן. "ארדואן מינה את פידאן לפני 6 שנים, זו הייתה החלטה מתריסה נגד הצבא הטורקי, שלא רצה אותו, ונגד כל אלה בממשל הטורקי שסברו כי יש להמשיך בקשרים הטובים עם נאט"ו ועם המערב", כותב פאר.

פאר מתאר כיצד נסע ראש המוסד בזמנו מאיר דגן לפגישה עם מקבילו הטורקי, וחזר עם דו"ח ארוך וקשה שחיבר שנחתם במילים: "עם מינויו של איש זה – תם שיתוף הפעולה הביטחוני הישראלי עם טורקיה".

ראש המוסד הטורקי החל בביטול חוזים עם חברות ביטחוניות ישראליות, ואף היה אחראי – לפי דיוחחים בתקשורת העולמית – למעצר סוכנים ישראליים באיראן, דבר שהביא להפסקת שיתוף הפעולה עם המודיעין הישראלי לחלוטין, ולהורדה למינימום של השיתו"פ עם המודיעין האמריקני והמערבי.

לפני שבועיים הודיע הנשיא ארדואן על העברתו של הקאן פידאן לתפקיד שגריר באוסטרליה, מהלך אלגנטי שנועד להוציאו ממעגל ההשפעה הביטחוני, ולסלול את הדרך להסכם עם ישראל.



0 תגובות